Ahir, dia 17 de juny, feia tres anys de la primera reunió informativa que es va celebrar a Andorra la Vella per a fer realitat un somni, tenir una colla castellera al Principat d’Andorra. Amb el lema “cap parròquia sense castell“, els nostres ho han volgut celebrar per tot lo alt celebrant la Diada de les 7 Parròquies, en la que han volgut fer un castell i pilars a totes les parròquies del país en una mateixa jornada.

L’ordre escollit de parròquies ha estat el protocol·lari, és a dir, començar per Canillo, Encamp, Ordino, La Massana, Andorra la Vella, Sant Julià de Lòria i acabar a Escaldes-Engordany i s’ha intentat escollir a cada una de les parròquies un lloc cèntric i bonic on realitzar les construccions.

En aquesta marató castellera, els nostres han fet rodar tota la canalla per a que anés agafant confiança i experiència a plaça. Degut a això, alguns castells s’han fet nets per baixar-los un pis i que la canalla tingués més confiança encara.

En un dia calorós, els nostres feien la concentració inicial a l’estació d’autobusos d’autocars Nadal, on agafaven a les 10am un dels seus autobusos per dirigir-nos a la primera parada, Canillo. Aquí, i davant l’oficina de turisme, els nostres alçaven un tremolós 3 de 6 amb agulla, castell que es va tancar molt a nivell de terços en la pujada de la canalla i que es va haver de treballar fins la baixada d’aquests. Fet el castell, es descarregava sense problemes el primer pilar de 4 del dia.

Acabada l’actuació a Canillo, tocava tornar al bus i dirigir-se a la següent parada, Encamp, on actuàvem a la plaça dels Arinsols. Aquí es on començàvem a provar canalla nova i per tant fou una de les places on es faria un castell net. En aquesta ocasió es va decidir per un 4 de 5 net, castell que va quedar de postal i no va patir en cap moment. Desprès d’aquesta bona prova, descarregàvem un pilar de 4 i el primer pilar de 4 per sota de la temporada, pilar que es repetiria dos cop més durant la jornada.

Feta la foto de família, tocava tornar al bus per dirigir-se a Ordino. Aquí actuaríem a la plaça Major on també portaríem canalla nova al pom. En aquesta ocasió vam fer un 3 de 5 net, que es va tancar a nivell de dosos però que no va patir per descarregar-se. Per acomiadar-nos d’Ordino, dos pilar de 4 simultanis, un amb canalla de la parròquia de segon fins enxaneta i l’altre amb una terça joveneta també de la parròquia.

Acabada l’actuació a Ordino, ens vam dirigir a La Massana per dinar al Parc Gran del Colat on, desprès de dinar, vam fer alguns jocs d’aigua per refrescar-nos una mica i mirar de passar la calor.

Acabat el merescut descans, la plaça de les Fontetes esperava als nostres. En aquesta plaça vam voler provar canalla al pis de terços, és per aquest motiu que, desprès d’un intent desmuntat de 3 de 6, vam decidir fer un 3 de 5 net que es va descarregar sense més problemes. Un altre pilar de 4 tancava l’actuació en aquesta parròquia.

Ara tocava el torn a la capital del país, així que ens vam desplaçar fins la plaça de la Rotonda on els nostres van descarregar sense problemes un bonic 3 de 6 i el segon pilar de 4 per sota de la jornada.

Entràvem en la recta final d’aquesta esgotadora jornada, li tocava el torn a Sant Julià, parròquia en la que els nostres encara no hi havien actuat mai, així que ens feia especial il·lusió el poder fer-ho. Ho vam fer a la plaça de la Germandat i vam mostrar al públic lauredià un bonic però treballat 3 de 6 amb agulla. Aquesta parròquia també va poder veure el tercer pilar de 4 per sota i un altre pilar de 4.

Per acabar Escaldes, la darrera parròquia per ordre protocol·lari. Així doncs, ens acomiadàvem de la plaça de la Germandat de Sant Julià per saludar la plaça Coprínceps d’Escaldes. Aquí volíem portar una de les nostres millors construccions, el 2 de 6, castell que va quedar en intent desmuntat degut al cansament acumulat de la jornada. No obstant, no volíem sortir de plaça sense descarregar un castell, així que vam optar per un altre 3 de 6 que no va donar problemes. Per acabar la llarga jornada i acomiadar-nos de la plaça, un altre pilar de 4.

El dia no podia acabar d’una altra forma que fent sopar en família que vam fer al Centre Esportiu Serradells amb música per amenitzar la festa per part de dj. Tito.

Moltes gràcies colla per fer-ho possible i moltes gràcies Comuns per permetre’ns-ho.

Aquesta propera setmana, assaig ligth dimarts, on us esperem veure a tots, i divendres festa merescuda per poder anar de revetlla. Propera parada, Abrera on ens faran d’amfitrions els Castellers d’Esparreguera.